پیاز
روغن
دوغ
ماهی
زردچوبه
نمک
فلفل
آچار زابلی
طرز تهیه:
پیاز را سرخ می کنیم بعد نمک و فلفل و زرد چوبه و اچار و دوغ را هم اضافه میکنیمو هم میزنیم تا دوغ جوش بیاید اگر دوغ را هم نزنیم می بندد و خراب می شود(به قول سیستانی ها پچ می شود) اما اگر به جای دوغ از اب استفاده می کنید دیگر نیازی به هم زدن نیست.بعد از جوش امدن دوغ یا اب ماهی را اضافه می کنیم ماهی که پخته شد ابگوشت را خالی می کنیم. ابگوشت ماه اماده است.
برای اماه کردن ماهی دوباره قابلمه حاوی ماهی را روی اجاق میگزاریم روی ماهی با توجه به سلیقه زرد چوبه و نمک و فلفل می ریزیم و روی شعله ملایم می گذاریم تا اب باقی مانده ته قابلمه خشک شدوقتی اب ماهی خشک شد ماهی اماده خوردن است.نووش جونتون![]()
ما را در سایت خولک بافی دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 69